Begeleiding

Bijgewerkt op: 21/08/2025

Het Steunpunt SocialEnergie biedt een dienst aan die toegankelijk is voor alle eerstelijnswerkers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest: begeleiding op maat voor dossiers rond energie en water.

U begrijpt niet waarom de waterfacturen van uw gebruiker zo hoog zijn? U vindt de oorzaak van het hoge energieverbruik niet? U vermoedt dat er een probleem is in een woning? U slaagt er niet in de administratieve situatie van een persoon op te lossen? U begrijpt de afrekening van de lasten niet? Dit zijn veelvoorkomende problemen en wij bieden u een nieuw perspectief op uw dossiers dankzij onze begeleiding op maat.

Concreet betekent dit dat voor elke aanvraag een energiebegeleider samen met u de stappen van de begeleiding en de voorwaarden evalueert. Hij kan u ter plaatse begeleiden, een huisbezoek afleggen of het huishouden samen met u in uw lokalen ontvangen. Als de situatie specifieke technische of juridische expertise vereist, kan het CASE-team ook een beroep doen op een technisch adviseur of juristen. We doen niet ‘het werk voor u’, maar werken samen met u aan een of meerdere complexe situaties.

Om gratis gebruik te maken van onze diensten, belt u 02/526 03 00 of stuurt u een aanvraag via socialenergie@fdss.be.