< Terugkeer

Wijzigingen in de facturatie van Vivaqua mogelijk in geval van hemodialyse, co-ouderschap en lekken.

Geplaatst op: 11/02/2019 - Bijgewerkt: 26/02/2019

Vivaqua voorziet in bepaalde gevallen wijzigingen in de facturatie van het waterverbruik.

Dit is met name het geval voor mensen die thuis hemodialyse krijgen, voor ouders die kinderen in co-ouderschap hebben en voor gezinnen met een hoog verbruik ten gevolge van een lek.

In het geval van hemodialyse

Patiënten die thuis hemodialyse krijgen, krijgen van Vivaqua gratis 50m³ water per jaar, wat neerkomt op een terugbetaling van maximum 120 euro op de jaarlijkse factuur.

De patiënt moet het formulier invullen dat beschikbaar is op de website van Vivaqua en er een verklaring van zijn of haar behandelende nierspecialist bijvoegen.

Link naar het formulier “thuisdialyse”

https://customers.vivaqua.be/wp-content/uploads/2018/02/Thuisdialyse-NL.pdf

In het geval van co-ouderschap

Ouders die willen genieten van de solidaire en progressieve tarifering in een geval van co-ouderschap, moeten het formulier “Contradictoir co-ouderschap attest” invullen. De twee ouders moeten het document ondertekenen en de datum mag niet eerder vallen dan 1 januari van het lopende jaar. Wanneer er een conflict is tussen de ouders, moet er een kopie van het vonnis bij het formulier worden gevoegd. Deze tariefaanpassing is echter alleen mogelijk als de woningen zijn uitgerust met de individuele watermeters van Vivaqua. Het kan dus niet in woningen met een doorstroommeter waarin er slechts één enkele meter van Vivaqua is.

Voor alle bijkomende inlichtingen kunt u contact opnemen met Vivaqua op 02/518.88.10

Link naar het formulier “Co-ouderschap”:

https://customers.vivaqua.be/wp-content/uploads/2018/08/RH-4943-C-N-VA-2018-version-24-08-20182.pdf

Deze formulieren kunnen per fax, per brief of per e-mail worden teruggestuurd.

In het geval van lekkage

In gevallen van een hoog waterverbruik ten gevolge van een lek, kan Vivaqua het lineaire tarief toepassen dat voordeliger is dan de solidaire en progressieve tarifering. Het lek moet onzichtbaar zijn en hersteld zijn. Bij de aanvraag moet een attest van de tussenkomst van de technicus worden gevoegd. Voor dergelijke gevallen bestaat er geen formulier. De vraag moet uitgaan van de consument, en kan per telefoon of per brief worden overgemaakt. Ze moet gericht zijn aan de klantendienst. Vivaqua behoudt zich het recht voor om, na de situatie te hebben onderzocht, de factuur te herberekenen in het voordele van de consument. Een dergelijke aanvraag kan slechts één keer worden gedaan.